مقام معظم رهبری: اگر چنانچه ما توان خودمان را بیشتر از واقع بدانیم، یا کمتر از آنچه که واقعیت است، بدانیم، دچار خطا خواهیم شد؛        مقام معظم رهبری: برای خدا کار کنید و لحظه ای را برای خدمت به مردم و نظام از دست ندهید
 
   
 

    • به مناسبت روز جهانی قلب

      قلب‌هایمان را با سلامتی پیوند بزنیم

      کد: 26373
      ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      مجله سلامت/ علیرغم کثرت مرگ‌های منتسب به کووید-19، بیماری‌های قلبی عروقی با 18.6 میلیون مرگ در سال کماکان رتبه اول علل مرگ و میر را به خود اختصاص داده‌اند. این گروه از بیماری‌ها علل متعددی دارند: مصرف دخانیات، دیابت، فشارخون بالا و چاقی، آلودگی هوا و عوامل کمتر شایعی مانند بیماری شاگاس و آمیلوئید قلبی.
      قلب‌هایمان را با سلامتی پیوند بزنیم

      علیرغم کثرت مرگ‌های منتسب به کووید-19، بیماری‌های قلبی عروقی با 18.6 میلیون مرگ در سال کماکان رتبه اول علل مرگ و میر را به خود اختصاص داده‌اند. این گروه از بیماری‌ها علل متعددی دارند: مصرف دخانیات، دیابت، فشارخون بالا و چاقی، آلودگی هوا و عوامل کمتر شایعی مانند بیماری شاگاس و آمیلوئید قلبی.

      امسال روز جهانی قلب در روز چهارشنبه 7 مهرماه برگزار می‌شود. شعار ملی این روز » قلبهایمان را با سلامتی پیوند بزنیم» و پیام اصلی آن « برای حفظ سلامت قلب خود، خانواده و جامعه ، قلب های خود را با سلامتی پیوند بزنیم» است.


      هدف از برگزاری این روز در این جملات نهفته است:

      • ترغیب و تشویق مردم به انتخاب شیوه زندگی سالم با اعمال چند تغییر ساده به تضمین سلامتی قلب کمک می‌کند.
      • شیوه زندگی سالم را برای ارتقای سلامت قلب خودتان، خانواده، دوستان و نیز کل افراد جامعه ترویج کنید.
      • مشارکت همگانی برای ارتقای آگاهی و دانش عمومی به منظور ارتقای سلامت قلب الزامی است.
      • با انتخاب شیوه زندگی سالم و چند تغییر ساده سلامت قلب خود را حفظ کنید.
      • مصرف نوشابه‌ها و آبمیوه‌های شیرین را کاهش دهید. به‌جای آنها، آب یا آبمیوه‌های طبیعی را انتخاب کنید.
      • انواع شیرینی و سایر مواد غذایی شیرین را با میوه‌های تازه به عنوان یک جایگزین سالم جایگزین کنید.
      • روزانه 5 سهم میوه و سبزی (معادل 400 گرم) میل کنید.
      • مصرف غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده حاوی نمک، شکر و چربی زیاد را محدود کنید.
      • غذاهای محل کار یا مدرسه را در منزل تهیه کنید.
      • فعال‌تر زندگی کنید.
      • تصمیم بگیرید حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط و 5 روز در هفته انجام دهید یا حداقل 75 دقیقه فعالیت بدنی با شدت زیاد در طول هفته انجام دهید. (در 3 تا 5 روز هفته)
      • بازی کردن، پیاده‌روی و کار در خانه همه جزء این فعالیت به حساب می‌آیند.
      • هر روز بیشتر فعال باشید. از پله‌ها بالا بروید، به‌جای رانندگی پیاده‌روی کنید یا دوچرخه‌سواری کنید.
      • به مصرف دخانیات نه بگویید. این بهترین کاری است که برای بهبود سلامت قلب انجام می دهید.
      • طی 2 سال بعد از ترک دخانیات، خطر بیماری عروق کرونر قلب بطور اساسی کاهش می‌یابد.
      • طی 15 سال بعد از ترک دخانیات، خطر بیماری قلبی عروقی به میزان خطر در افراد غیر سیگاری می‌رسد.
      • مواجهه با دود دست دوم دخانیات نیز یک علت بیماری قلبی عروقی در افراد غیر سیگاری است.






      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی: